Wielokrotnie zdarzało się, że treści prezentowane w Internecie wzbudziły Twoją ciekawość – właśnie wtedy zetknąłeś się z content marketingiem. Mimo że pojęcie to jest dobrze znane w marketingu wciąż rodzi wiele pytań. A więc czym tak naprawdę jest content marketing i jakie są zalety jego stosowania? Przeczytaj poniższy artykuł i przekonaj się.
Pokrótce
Content marketing to strategia polegająca na pozyskaniu klientów za pomocą atrakcyjnych i unikalnych treści, których celem jest zainteresowanie określonej, jak i ogólnej grupy odbiorców. To zarówno dystrybucja wartościowych treści, przyciąganie uwagi oraz zdobycie zaangażowania odbiorców. Oprócz tego jest to sztuka zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klienta. Aby to osiągnąć pomocny będzie monitoring społeczności, a następnie wyciąganie wniosków i dopasowanie komunikacji do jej potrzeb.
Jeśli zastanawiasz się jakie formy wyróżnia content marketing, oto one:
Wszystkie ze wskazanych powyżej form, w łatwy sposób pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zbudowanie świadomości i zaufania marki, jak również zwiększyć zaangażowanie klienta i ruch na twojej stronie.
Zalety stosowania content marketingu
Zapewne zastanawiasz się, czy content marketing może Ci się do czegoś przydać? Odpowiedź jest prosta – każda starannie przygotowana treść na twojej stronie www, czy fanpagu przyciąga wzrok klienta. To właśnie dzięki treściom, klient wie jakie produkty oferujesz i jeśli chce dowiedzieć się o nich więcej podejmie krok kliknięcia w link do twojej strony.
To właśnie treści decydują o twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim strona twojego sklepu stanie się dobrze widoczna po wpisaniu najczęściej wyszukiwanej frazy, czyli słowa kluczowego związanego z twoją branżą.
Treści to również ważny element budowania wizerunku marki, dzięki nim patrząc na wcześniejszy przykład sklepu internetowego – zwiększysz swoją sprzedaż. Jeśli wcześniej klient nie wiedział o twoim istnieniu, content marketing pozwoli Ci wykreować obraz w jego oczach.
Link wewnętrzne
Jeśli chcesz, aby czytelnik odwiedził twoją stronę www oraz jej kolejne podstrony – stosuj linkowanie wewnętrzne. Jest to bardzo ważny zabieg stosowany przez większość content menedżerów. Linki odsyłają odbiorcę do konkretnego zagadnienia, czy podstrony, którą chcesz zaprezentować.
Czytelnikom zwykle nie chce się przeklikiwać przez tysiące podstron na każdej ze stron, którą odwiedzają – linki wewnętrzne ułatwiają ten proces. Dzięki nim w prosty i szybki sposób użytkownicy mają dostęp do tego, czego aktualnie poszukują.
We współczesnym świecie starannie dopracowane treści zyskują na popularności. Obecnie są najważniejszym elementem działań marketingowych. Dobre treści nie tylko pomagają w prowadzeniu działań SEO, ale również zwiększają sprzedaż, jeśli firma posiada sklep internetowy, czy przekonują klienta do danej marki, o których wcześniej mógł nie mieć pojęcia. Jeśli zastanawiasz się, czy inwestować w content marketing, naszym zdaniem odpowiedź sama nasuwa się po przeczytaniu tego artykułu.