Instagram od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dzielimy się tam nie tylko samą treścią w postaci zdjęć, ale również informacjami o produktach. W ostatnich latach właśnie w tym obszarze rozwijają się firmy chcące trafić do potężnej grupy odbiorców. Zobacz jakie nowości udostępnia Instagram, które pozwolą Ci i twojej firmie na lepszy kontakt z klientem.
Promuj na różne sposoby
Promowanie sklepu internetowego na Instagramie można zrobić na różny sposób i za pomocą różnych metod. Oto kilka z nich:
- Biogram
- Reels
- Zakupy
Bio to taka mała wizytówka tego, kim jesteś i czym się zajmujesz, jeśli twoja firma sprzedaje markowe samochody – napisz o tym. Będzie to pomocna informacja dla wszystkich chcących kupić markowy samochód. Opracowując biogram pamiętaj, aby podać w nim swoje dane kontaktowe w tym adres, czy link do strony www. Dzięki temu w łatwy sposób użytkownicy będą mogli dowiedzieć się o tobie więcej, niż zostało przedstawione na Instagramie.
Wprowadzona przez Instagrama jakiś czas temu nowa opcja Instagram Reels już zaczyna zbierać pokaźną rzeszę odbiorców. Te maksymalnie 60 sekund, które serwis wyświetla Twoim obserwatorom mają największą moc. Obecnie coraz więcej firm zaczyna z nich korzystać w celu zaprezentowania swoich produktów bądź usług. Dlaczego warto je stosować? Otóż nagrane wideo może pojawić się w karcie Eksploruj, dzięki temu Twoje wideo może zostać “odkryte” przez większą liczbę osób, które jeszcze Cię nie znają. Dodatkowo stosowanie w opisie hashtagów wpływa na znalezienie Twojej firmy wśród podobnych zainteresowań.
Zakupy na Instagramie to nowa funkcja ułatwiająca użytkownikom robienia zakupów a firmom dodawanie swoich produktów.
Aby jednak do tego doszło musisz:
- ustawić lokalizację,
- oferować produkty, które Instagram zatwierdzi,
- mieć własną witrynę internetową, na której będziesz sprzedawać
oraz najważniejsze przestrzegać umowy i zasad handlowych.
Jeśli wszystkie warunki zostaną spełnione będziesz mógł/mogła dodawać znaczniki produktów z możliwością odesłania do strony gdzie użytkownik dowie się o nim więcej i będzie mógł go kupić.
Jak widzisz opcji promowania firmy na Instagramie jest pełno. Coraz więcej firm korzysta właśnie z tej platformy w celu promowania swojego biznesu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz go wypromować – postaw na Instagram i jego szeroką gamę możliwych opcji.