Blog to przyjemna i nowoczesna forma przekazywania swojego doświadczenia i dzielenia się nią z innymi. Od tradycyjnych form spisywania swoich myśli w pamiętniku, przeszliśmy na nowoczesny i łatwy internetowy sposób, który można wykorzystać w promocji marki. Jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga dowiesz się czytając nasz najnowszy artykuł.
O czym pisać na blogu?
Zastanawiasz się jakie tematy poruszyć na swoim blogu? Otóż blog daje nieograniczone możliwości pisania niemal o wszystkim. Warto jednak podkreślić, że treści, które w nim są prezentowane powinny pokrywać się z tym, czym się zajmujesz. Jeśli jesteś agencją marketingową postaw na teksty związane z marketingiem tj. storytelling, rozwiązania, czy platformy, które warto prowadzić.
Jakie korzyści płyną z bloga firmowego?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że dzięki treściom blogowym możesz zwiększyć liczbę fraz/słów kluczowych, na które firma będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, nawet w branży mocno konkurencyjnej. Pozwoli Ci to zwiększyć ruch na stronę, jak i sprzedaż w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Blog to znakomity sposób, by bezpłatnie promować swoją firmę.
Oprócz tego, że zwiększasz swoją widoczność, kreujesz pozytywny wizerunek firmy, jako profesjonalisty w swojej dziedzinie. Ważne jednak, aby treści na podstronie z blogiem pojawiały się minimum raz w miesiącu, dzięki temu nie musisz spędzać zbyt dużo czasu nad jego pisaniem. Informację o pojawieniu się nowego artykułu możesz podać w poście na Facebooku, wizytówce Google i dodać link z bezpośrednim odesłaniem do konkretnego artykułu. Dzięki temu użytkownik bezpośrednio do niego dotrze omijając całą procedurę przeklikania się przez twoją stronę.
Wspominając o linkach warto wspomnieć o linkowaniu wewnętrznym, czyli przekierowaniu użytkownika na inne podstrony, które według ciebie go zainteresują. Jeśli piszesz blog o działaniach marketingowych w treści możesz podlinkować dane słowo i odesłać czytelnika np. do swojej oferty, czy innego bloga, na którym już o tym pisałeś. Dzięki temu nie powielasz treści i pokazujesz czytelnikowi, że jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie.
Bez treści na stronie internetowej nie ma pozycjonowania – blog jest jednym z jej ważniejszych elementów. Dzięki niemu wspierasz proces budowania widoczności w wyszukiwarce, zwiększysz ruch i kreujesz pozytywny wizerunek wśród potencjalnych klientów.